Księgowość

Biuro Rachunkowe Signum oferuje kompleksową obsługę firm z zakresu księgowości. Priorytetem naszej pracy jest jakość świadczonych usług.

Prowadzenie ksiąg rachunkowych:
  • opracowanie i wdrożenie polityki rachunkowości, w tym zakładowego planu kont;
  • opracowanie instrukcji obiegu dokumentów, instrukcji kasowej i instrukcji inwentaryzacyjnej;
  • prowadzenie dziennika, kont księgi głównej, kont ksiąg pomocniczych;
  • sporządzanie miesięcznych i rocznych sprawozdań finansowych (bilans, rachunek zysków i strat oraz informacja dodatkowa);
  • sporządzanie sprawozdania F-01;
  • stała analiza kosztów i przychodów;
  • prowadzenie rozrachunków oraz kontrola należności i zobowiązań;
  • potwierdzenia sald;
  • prowadzenie rejestrów sprzedaży i zakupów dla celów podatku od towarów i usług;
  • obliczanie miesięcznych zobowiązań z tytułu podatku od towarów i usług oraz miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy;
  • sporządzanie deklaracji VAT oraz VAT UE.

Prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów:
  • prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów zgodnie z aktualnymi przepisami prawa;
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych;
  • prowadzenie rejestrów VAT;
  • sporządzanie deklaracji VAT oraz VAT UE;
  • obliczanie miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy;
  • roczne rozliczenie działalności gospodarczej na podstawie prowadzonej księgi przychodów i rozchodów.

Prowadzenie ewidencji ryczałtu:

  • prowadzenie ewidencji przychodów;
  • prowadzenie ewidencji VAT, sporządzanie deklaracji;
  • obliczanie miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy;
  • sporządzanie zeznania rocznego.

Ewidencja majątku trwałego:
  • prowadzenie bieżącej ewidencji środków trwałych;
  • prowadzenie ewidencji wyposażenia;
  • wystawianie dokumentów: przyjęcia, likwidacji, wycofania, ulepszenia środków trwałych;
  • prowadzenie tabel amortyzacyjnych w ujęciu bilansowym i podatkowym;
  • weryfikacja okresów użytkowania środków trwałych;

Usługi administracyjno-biurowe:
  • wystawianie faktur vat;
  • wszelkie czynności administracyjno-biurowe, korespondencja;
  • sporządzanie not odsetkowych;
  • weryfikacja ksiąg rachunkowych;
  • pomoc w przygotowaniu inwentaryzacji;
  • obsługa bankowości elektronicznej;
  • prowadzenie bieżącej archiwizacji dokumentów;
  • wypełnianie wniosków kredytowych;
  • sporządzanie pism i wniosków o interpretację przepisów prawa;
  • sporządzanie analiz finansowych, rentowności, przepływów pieniężnych, struktury kosztów wg zapotrzebowania klienta;
  • sporządzanie informacji i sprawozdań o zakresie korzystania ze środowiska.

Jeżeli jesteście Państwo zainteresowani uzyskaniem szerszych informacji dotyczących zasad współpracy z nami w zakresie obsługi księgowej, prosimy o wypełnienie formularza kontaktowego dostępnego w zakładce Kontakt lub o kierowanie zapytania bezpośrednio na adres e-mail: biuro@biurosignum.pl.